Vaisala levererar ett nyttvägväderstationsnätverk直到trafikverket

二月。21,2019

2019年2月21日

Vaisala Levererar ett NYTT V一个GV一个Derstationsn一个tverk直到trafikverket

vaisala,det v一个rldsledande fÖretaget inom miljÖ- OCH Industriell M一个Tning,Har uttrentecknat ett fem一个Rigt Ramavtal Med Trafikverket FÖR Minst 600 V一个GV一个Derstationer runtom i Sverige。avtalets v一个rde I Unterteckningsskedet一个R CA 70 MILJONER KRONOR MED AVTALADE LEVERANSTIDPUNKTER FÖr一个Ren 2020-2024。

Utöver vägväderstationerna omfattar avtalet sensorer för mätning av både atmosfäriska enheter och vägarnas ytstatus, som detekterar snö, is, fukt och vägytans temperatur samt mjukvaran Observation Network Manager NM10 för fjärrövervakning av nätverket och fjärrhantering av vägväderstationer och -sensorer.föredeFörstaleveransernaÅr2020Kommerännuettantalöverenskomnatesterattutföras。

VaisalasVägväderstationRWS200ärAvseddförFramtidensVägvädersystemOCH Intelligenta Transportsystem(ITS)。DenutgörEnKomplettVägvägerlösningsomhjälperFörbättraunderhålletAvVägar,JärnvägarEllerstart-start-och landningsbanor。rws200bestårAvhögkvalitativakomponentersomärutveckladeföranvändningi och testade在HårdaVäderförhållanden下。

Atmosfäriska传感器förbättrarprestationen av de algoritmer somanvändsförtbestämmaVägytornas身份。Dessa传感器ErbjuderOckså信息SOM Kan vara kritisktförkörhållandenasom herhet。det kan直到exempel handla om vornningförkraftigt regn eller dimma。

“viärghagaförvårtfortsatta samarbete med trafikverket i och med dettaavtal。viupplever att ettlångvarigtpartnerskapärden b den b den b den bdenbästalörbådaparterna,sade肯尼斯H。Örhamer,DirektörFör天气和环境欧洲,Vaisala。"Genom åren har ett flertal studier och forskning bevisat att vägväderteknologi ger mycket god avkastning på investeringar. Den största nyttan får man främst från inbesparingar i vägunderhåll och aktiviteter i intelligenta transportsystem, vilka förbättrar mobiliteten samt ökar resenärernas säkerhet. Vaisala fortsätter att introducera nya vägväderspecifika mätare。

"De nya vägväderstationerna från Vaisala kommer att ersätta Trafikverkets nuvarande system. Vårt mål är att kunna övervaka och styra våra vinterunderhållsaktiviteter och hantera trafikflöden så effektivt och säkert som möjligt. Ytstatus samt det atmosfäriska vädret måste övervakas kontinuerligt för att vägar alltid ska kunna hållas säkra ochframkomliga. Väderförhållanden som snö och is, kraftiga regn, dimma och hårda vindar kan påverka säkerheten för vägar på många olika sätt. Det primära kravet på en vägväderstation är att den levererar pålitlig data utan avbrott. Vi måste kunna lita på informationen varje gång vi tarviktigabeslut。Vaisalaärett globaltförettFöretagMedpålitligaprodukterochLösningaravHögKvalitet。DeInvesterar betydligt i Forskning ochning och utvecklingförtattFörsthförsäkraTekrsäkraTekrsäkraTekrsäkraTeknisktledandepodukter produkter produkter produkter produkter produkter'乔纳斯·琼森(Jonas Jonsson),nationell samordnare vvis vid trafikverket。“avtaletärett Resultat av en grundlig Process hos trafikverket。Avtalet。”

mer信息fÖr媒体:

Vaisala媒体台
电话。+358 20 6198800,[电子邮件保护]

VaisalaärVärldsledandeinommiljömätningaroch Industriellielliellielielliellieliellieliellieliellieliellieliellieliellieliellieliellieliellieliellieliellieliellieslsled。VaisalaHaröver80ÅRSERFARENHETAVATTHATHAHålla观察者FörEnBättreVärld。viärenpålitlig合作伙伴förkunderÖverHelaVärldenoch erbjuder ett omfattande sortiment sortiment av innovativa观察 - ochmätproduktersamt olikatjänster。VAISALA,SOM HAR SITT HUVUDKONTOR I FINLAND,SYSESELSätterUngefär1850 fackkunniga PersonerÖverHelaVärldenochärnoterade pro了nasdaq helsdaqhelsingforsbörsen。www.dacbvr.tw www.twitter.com/vaisalagroup